zaterdag 4 maart 2023

I'm back en met welk naaiproject ben ik bezig?

Het bloggen was even op een laag pitje terecht gekomen. Dat gebeurd soms. 
Ik heb inmiddels geleerd dat dat niet erg is. We pakken de draad daarna gewoon weer op.

Maar ondertussen heb ik natuurlijk niet stilgezeten, jullie kennen me. Ik ben altijd bezig. Met naaien, met quilten, met naailessen en alles er omheen.
 
De laatste tijd heb ik mezelf voor het blok gezet om elke dag een half uur te quilten. 
De quilt: Gossip in the Garden wil ik graag echt af hebben. Het doorquilten met de naaimachine, is een grotere klus dan ik had verwacht. Vooral onhandig is de grote quilt die onder de naaimachine moet draaien om alles mooi genaaid te krijgen. Vandaar dat ik nu elke dag een half uur de tijd neem om een stukje van de quilt te quilten. Daardoor komt er nu wat meer vooruitgang in. 

Ook de medaillonquilt die ik zelf heb ontworpen, is af, althans de bovenkant is af. Het sandwichen gaan we maandag doen. Een medecursist van de quiltlessen gaat me hierbij helpen. Ondertussen heb ik daarvoor de stof voor de achterkant al genaaid. Die ligt klaar.
Maandag verder met alle lagen op elkaar lijmen. Ik gebruik daarvoor een spraylijm die er met wassen gewoon weer uit gaat en daarna rijgen we alle lagen rondom aan elkaar zodat het goed vastzit. 

Hieronder een paar foto's van de quilts waar ik nu mee bezig ben, het doorquilten van 
Gossip in the Garden:

De Medaillonquilt: 

De achterkant van de medaillonquilt is deze: 

Deze prachtige fleurige stof is: Magicountry van Odile Bailloeul. 
Heerlijk vind ik deze vrolijke felle kleuren en eindelijk kon ik deze paarse stof gebruiken. Voor de achterkant, want voor de voorkant was de print te groot. 

Binnenkort is er weer een blogpost over wat ik qua kleding ga naaien. 

De lente is in zicht en dat betekent dat ik iets nieuws wil naaien voor als het zonnetje straks heerlijk gaat schijnen. Ik heb een paar hele mooie patronen gezien in FibreMood en in Knipmode, maar daarover binnenkort meer. 

Ik vind het heerlijk om mijn kennis rondom naaien met jullie te delen en dat doe ik tijdens de naailessen met heel veel plezier maar ook hier op het blog vind ik het fijn om met jullie te delen waar ik mee bezig ben en natuurlijk vind ik het ook superleuk als jullie met mij delen wat jullie maken. Gelukkig vinden al velen de weg naar mijn mailadres en delen jullie regelmatig foto's en ook worden er vragen gesteld, die ik met alle plezier beantwoord. 

Heb jij ook een vraag? Of wil je graag dat ik iets uitleg over naaien? 
Mail me gerust: info@bianca-design.nl 

Liefs, Bianca


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Project Badjas

Het is nog altijd lekker weer en van alle die zonnestralen geniet ik enorm.  Er gebeurd zoals altijd een heleboel tegelijkertijd en ondertus...