zaterdag 25 maart 2023

Voorjaar - de eerste patroon ideeën

Hai, 

Wat leuk dat je mijn nieuwe blogpost komt lezen! Pak een kop thee en dan wens ik je veel leesplezier :)

Voorjaar 2023

Tussen de buien door, schijnt de zon op mijn gezicht gaan mijn gedachten uit naar het voorjaar, wat ineens heel dichtbij lijkt te zijn. De magnolia bloeit, de narcissen schieten uit de grond en de konijntjes dartelen door mijn achtertuin. 

Mijn gedachten dwalen naar de patronen die ik graag zou willen maken voor dit voorjaar. Ik neem je even mee:

Allereerst de patronen van Atelier Jupe:

Nee, dit is geen gesponsorde advertentie, ik krijg er niets voor, als ik een patroon aanprijs. Het is gewoon mijn persoonlijke voorkeur die ik hier met je deel.

De patronen van aterlier Jupe heb ik al eens eerder gebruikt met een ander patroon en mijn ervaring was dat het een goed gemaakt patroon was en daarnaast een fijne uitleg. Ik vind dat altijd belangrijk om dat ook mijn cursisten er mee uit de voeten moeten kunnen.

Mijn oog is gevallen op Zoey:



Een elegant bloesje staat er op de buitenkant van het patroon. Het is een ruim vallende blouse met een iets ronde V-hals. De 3/4 mouwen zijn ruim en sluiten met een biesje. Ik heb dit patroon nog niet eerder gemaakt en ik ben heel benieuwd naar de pasvorm. Wellicht moet ik het iets gaan tailleren, maar dat gaan we zien.

Jurk - It's a fits: 1115 of 1007

Daarnaast wil ik natuurlijk voor de eerste serieus warme zonnestralen ook een leuke jurk.



Nummer 1115 van It’s a fits is een leuke overslag-jurk met een ceintuur. Het patroon geeft een optie voor lange mouwen en mouwloos. Maar met een beetje tekenwerk kan je daar natuurlijk ook een korte mouw in maken. De overslag-jurk heeft een kraagje wat een elegante uitstraling geeft.



Ook patroon 1007 is ook een goede keuze. De jurk oogt eenvoudig en dat maakt dat je een prachtige stof kan kiezen omdat het patroon van de stof dan niet onderbroken wordt door allerlei naailijnen. Deze jurk is iets ingewikkelder dan de 1115, want er wordt een moeilijkheidsgraad van 2 aangegeven. Het is een eenvoudig ogend jurkje maar het heeft niet de gemakkelijkste sluiting. Een mooie uitdaging voor de naaisters onder ons.

En omdat het in het voorjaar natuurlijk niet altijd stralende zonneschijn is, is ook een vest altijd een goed idee.

Vest - It's a fits: 1103



Ik heb hiervoor patroon 1103 van It’s a fits uitgekozen. Een prachtig slank gesneden vest. Wel ga ik van dit patroon de achterkant aanpassen. De achterkant is namelijk langer dan de voorkant, maar dat is natuurlijk snel en eenvoudig aan te passen.

Ik ga aan de slag met het zoeken naar de juiste stoffen voor deze patronen. Wat ga jij naaien? Heb jij ook al een idee voor de komende lentedagen?

Waar vind ik deze patronen? 

De patronen van It’s a Fits zijn verkrijgbaar bij mij in het atelier. De patronen van Atelier Jupe vind je online. Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen wat ik de komende tijd ga naaien en wie weet heb ik je op een leuk idee gebracht en ga je ook zelf met 1 of meerdere van deze patronen aan de slag.

Wil je me volgen op de socials?

Instagram: biancaharmsendesign en bianca.harmsen en Facebook: Bianca harmsen design

Waar gaat de volgende blogpost over?

Geniet tussen de buien door van het zonnetje en ik zie jullie online of 'live' tijdens de naailessen, want het voorjaar komt eraan en dat vraagt een nieuwe look en ook nieuwe stoffen en kleuren en ook een leuke capsule-wardrobe, mooie kledingstukken die op verschillende manieren heel goed met elkaar te combineren zijn, maar daarover later meer!

 Liefs, Bianca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Project Badjas

Het is nog altijd lekker weer en van alle die zonnestralen geniet ik enorm.  Er gebeurd zoals altijd een heleboel tegelijkertijd en ondertus...