donderdag 20 april 2023

Giletje of vestje, super cute!

Hoe schattig is dit! 
Een giletje in maat 68.
Ik maakte het giletje van een zachte roestkleurige tricot, voor de binnenkant, en een heerlijk zachte roomwitte teddy aan de buitenkant. Zo heerlijk zacht! 

Ik gebruikte een patroon van Ottobre design: 6/2009 vestje 7 en kan je maken in maat 62-92. 
Heb je nog ergens wat reststofjes liggen, dan is dit een perfect project. 
Ik maakte in een ochtend deze maat 68. 

Ik heb niets aan het patroon verandert, behalve dat ik geen knoop en geen lintje heb gebruikt als sluiting. 

Het naaien is even een kwestie van goed lezen en goed opletten en dan wijst het zich vanzelf.
Denk er vooral aan dat het allemaal rondingen zijn. Voor een mooi resultaat zet je de spelden over dwars en zorg dat je de stoffen niet uitrekt. 
Ook zou je naadband kunnen gebruiken om het uitrekken tegen te gaan. Daarnaast is het verstandig om de rondingen in te knippen, zodat de stoffen zich mooi laten keren. 

Dit is echt een heel leuk project voor de beginnende, maar zeker ook voor de gevorderde naaister, want wie wil er nou niet zo'n leuk vestje naaien voor je zoon/dochter/kleinkinderen of kinderen van buren/vrienden/collega's. 

Ik vond het superleuk om het vestje zelf een keer te naaien. 
Tijdens de naailes heb ik al vele cursisten bijgestaan bij het maken van dit vestje. Maar ook hebben we al verschillende versies hiervan gemaakt. 
Als je kan patroontekenen is het heel gemakkelijk om het vestje bijvoorbeeld in de lengte aan te passen voor een wat groter kind. 
Het giletje krijgt dan ineens een heel andere look. 

Super cute... toch? 

Liefs, Bianca




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Project Badjas

Het is nog altijd lekker weer en van alle die zonnestralen geniet ik enorm.  Er gebeurd zoals altijd een heleboel tegelijkertijd en ondertus...