maandag 5 december 2022

Wat naai ik?

In deze drukke periode in aanloop naar Kerst met allerlei afspraken in de agenda, lukt het niet altijd in het gewenste tempo die broek of jas te naaien. Er is ook zoveel om dagelijks uit te kiezen. Gelukkig zijn het ook heel veel leuke dingen, die de dag vullen. 

Elke dag kijk ik naar waar ligt mijn prioriteit en wat vind ik vandaag het belangrijkst? En natuurlijk hoort daar mijn to-do lijstje bij. Zonder planning ben ik verloren.  

Naast de naailessen had ik de afgelopen periode bovenaan mijn To-do lijstje de badjas voor mijn zoon staan. En zoals je al op Instagram hebt kunnen zien, de badjas is af. Hoera! 



Ruim op tijd voor Sinterklaasavond en wat was het gemakkelijk om te maken. Echt, het valt reuze mee. Het is ook voor de beginnende naaier goed te doen.   

Het is een patroon van It's a fits, nr:1069 en ik heb er niet veel aan verandert, het was niet nodig. Ik maakte maat S. Mijn zoon vooral lang en dat zagen we terug in de mouwen. Hij heeft lange armen en daarom heb ik een mouwbies van 4 cm. hoogte toegevoegd. 



Daarvoor naaide ik een stuk stof van 10cm hoog aan elkaar tot een cirkel, zodat je dezelfde wijdte had als de onderkant van de mouw. Vervolgens heb ik het aangestikt aan de verkeerde kant van de stof. Omgeklapt en aan de goede kant 1cm stof naar binnen gevouwen en het geheel aan de mouw gestikt. 

Kortom een leuk project voor deze feestdagen. Voor iedereen die hier ook mee aan de slag gaat, heel veel plezier en succes. 

Het patroon:It's a fits 1069, kan je bij mij in het atelier kopen of google even op It's a Fits patronen, dan vind je het zeker ook.



De stof kocht ik bij Textielstad in Tilburg: Badstof de Luxe, artikelnr: 1011-010

Dat was het voor nu, tot de volgende blogpost.


Liefs, Bianca    



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Project Badjas

Het is nog altijd lekker weer en van alle die zonnestralen geniet ik enorm.  Er gebeurd zoals altijd een heleboel tegelijkertijd en ondertus...