donderdag 7 april 2022

Wat heb ik genaaid in maart

Het is alweer april, wat gaat het snel en wat was het heerlijk is het dat in maart de zon al zo uitbundig scheen en we weer wat meer naar buiten konden. 
Mijn man en ik hebben al flink wat werk verzet in de tuin. 



Heel veel onkruid hebben we verwijdert en oud blad werd weggehaald. De vlinderstruiken heb ik gesnoeid en in mijn hoofd begint het moestuinseizoen ook alweer te borrelen. 
Ik heb altijd een moestuin gehad en vorig jaar voor het eerst niet. Ik heb het erg gemist om na een lange dag even met mijn handen in de grond te wroeten. Het ontspant echt, net als naaien trouwens. 

Misschien ga ik het dit jaar toch weer proberen, die moestuin. Ik heb nog wel wat zaadjes, en het is niet meer dan een kwestie van tijd. Tijd maken, voor waar je blij van wordt. 
 
Het is een beetje een raar vergelijk maar ik vind die moestuin in de basis eigenlijk bijna hetzelfde als met naaien.. Hoe mooi is het als je vanuit een lap stof, wat nog niks is, een kledingstuk kan maken wat je vervolgens maandenlang kan dragen en wat eerlijk gemaakt is. En in de moestuin begint het met een klein zaadje, wat met een beetje aarde, water, zon en liefde opgroeit tot een prachtige groente. Ik vind het mooi! 

Maar goed ik dwaal af. Het is alweer april, ik ben al bijna weer jarig. Hoe leuk! Ik heb er zin in en tegelijkertijd is het ook altijd een dag waarop ik eigenlijk mezelf vooral een dagje vrij gun. Even geen huishouden en geen was en echt even dag doen waar ik zin in heb. Natuurlijk is er koffie met glutenvrije taart en meestal zit ik die dag gewoon achter mijn naaimachine. Ik vind het gewoon ook zo leuk! Deze komende verjaardag werk ik gewoon en geef ik gewoon naailes. Maar wat ik verder ga doen, ik laat het lekker op me afkomen. 

Maar terug naar waar dit blog over gaat.... Naaien! Wat heb ik tot nu toe in maart genaaid? 


Zoals jullie weten naaide ik in februari de Gladys van Fibremood. En ik had van die prachtige droogbloemenprint van See You at Six nog best veel over. Dus tekende ik opnieuw een blouse. Dit keer heb ik een uitstapje gemaakt naar een patroon waar ik nog nooit mee gewerkt had. Ik bestelde een patroon bij atelier Jupe, patroon Frida. 


De beschrijving die daarbij zit, bleek bijzonder goed te volgen en is echt een aanrader. De prijs is wat hoger dan standaard misschien, maar als de beschrijving goed te volgen is en het patroon ook echt klopt, dan is dat ook wat waard. Ik word er blij van! 
 
Het is een blouse met een schouderpas waar het voorpand gerimpeld aankomt. De rimpeltjes zijn minimaal maar geven een leuk subtiel effect bij de buste. In het achterpand zit middenachter een plooi waardoor je alle bewegingsvrijheid hebt. De mouwen zijn 3/4 en worden afgewerkt met een bandje. Het bandje zit niet strak en belemmert je niet in je bewegingen. Kortom ik ben heel blij met deze leuke nieuwe blouse en ik zit er over te denken om deze nog een keer opnieuw te maken in een andere stof. Maar eerst een wikkelshirt. 



Het is het Wikkelshirt van Burda Style 2/2022 en model 126B. 


Ik gebruikte een mooie stevige jersey met een glimmertje van Javro Stoffen in Epse. En zoals één van mijn cursisten zei: er is altijd een reden om te shinen! Dus dat glimmertje kan ook in april nog prima :) 



Ook naaide ik een t-shirt voor mijn zoon. Hij groeit hard op het moment en dat is natuurlijk heel fijn, maar met die mooie dagen in maart zag ik dat een iets langer exemplaar niet verkeerd zou zijn. Dus naaide ik voor de puber een t-shirt van een stevige tricot. Echt een iets dikkere stof in de kleur grijs, want dat is meestal de beste kleur bij pubers... 


Het patroon is van Ottobre en de stof komt uit mijn voorraad. Ik koos voor de dikkere stof omdat het zo aan het begin van het voorjaar soms ineens best warm kan zijn en mijn zoon dan gewoon zonder jas op de fiets springt terwijl je eigenlijk beter nog een jas kan dragen. Dus vandaar een iets dikkere stof, want die jas... die blijft aan de kapstok vrees ik. Het t-shirt werd goedgekeurd: "het zit heerlijk mama!" Nou daar doen we het voor :) 

En terwijl het al april is ben ik er nog niet uit wat ik ga naaien deze maand. Heel eerlijk gezegd ben ik een beetje onthand. Mijn naaimachines hebben onderhoud nodig en één voor één gaan ze een weekje weg voor onderhoud. Ook ben ik zoals gezegd, jarig deze maand en rond de 24e begint de meivakantie al. Roerige tijden, maar ik ga mijn best weer doen. Je leest het hier en je kan me volgen op Instagram en Facebook voor de laatste ontwikkelingen. En wil je iets weten? Mailen kan: info@bianca-design.nl of stuur me een DM op Instagram. 
Ik zie je snel weer, hier op mijn blog!



liefs, Bianca 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Project Badjas

Het is nog altijd lekker weer en van alle die zonnestralen geniet ik enorm.  Er gebeurd zoals altijd een heleboel tegelijkertijd en ondertus...