dinsdag 1 maart 2022

Monthly makes

Hebben jullie ook zo genoten van het zonnetje van de afgelopen dagen? Wat was het fijn. Echt genieten. 



Wat ook echt genieten was, waren mijn naaiprojecten en natuurlijk de Challenge. 



Wat naaide ik de afgelopen maand?

In de vorige blogpost had ik uitgelegd hoe ik de Gladys blouse heb genaaid en wat de aanpassingen waren die ik deed. De blouse is uiteindelijk helemaal geworden hoe ik het voor ogen had. Het draagt heerlijk en kan met een puntje in de broek gestoken worden.


De Gladys heeft een groot deel van februari in beslag genomen en zoals schreef was het mijn bedoeling om meer tijd vrij te maken voor het ontwerpen. En tja…. dat is helaas niet gelukt. Ik besefte me dat als ik iets wil ontwerpen ik mijn ruimte zo leeg mogelijk wil hebben om geconcentreerd aan het werk te kunnen. Dus eerst opruimen! 

Terwijl ik mijn naaikamer opruimde kwam ik natuurlijk allerlei plannen en vergeten ideeën tegen, maar ook quiltpatronen en patchworkblokken en voor ik het wist zat ik midden in de puinhoop en was ik bezig met het afmaken van een paar kleine klusjes die nog voor die blokken gedaan moesten worden. 



Heerlijk, om vervolgens die blokken weer op het prikbord te kunnen hangen en te genieten van de warmte die daar vanuit gaat. En natuurlijk zie ik dan ook de puinhoop weer terug waar ik tussen zat en ja…. Daar moet ik iets mee…

En natuurlijk is die rommel/projecten niet erg, maar ik geef naailes en daarvoor wil ik altijd het een en ander klaar hebben, maken of voorbereiden en gezien de maand februari al bijna alweer voorbij is heb ik besloten dat ik deze nieuwe projecten nog even aan de kant leg en ook echt pas volgende maand oppak, zodat ik jullie erover kan vertellen in de volgende blogpost: Sewing Plans die begin maart online zal komen en waar ik volgende week tijdens de voorjaarsvakantie de voorbereidingen voor zal doen. En gezien de vakantie weet ik niet hoeveel tijd ik vrij kan maken de komende week. We zullen zien.



Tijdens zo’n opruimronde in mijn naaikamer is het altijd de kunst om niet in paniek te raken bij zoveel stapels stoffen, zoveel sweaterstoffen, stoffen voor broeken en stoffen voor jasjes en wat al niet meer….. Wat zal ik het eerste doen en wat daarna? Het is soms echt overweldigend omdat ik weet hoeveel tijd er in al die plannen gaat zitten. Daarom kwam ik


met een plan, een Challenge.

Een Challenge: zoveel mogelijk projecten af te ronden in 7 dagen. Natuurlijk krijg ik daarmee niet alles gedaan wat er ligt, maar er is een deel afgerond en dat is al fijn. 



Voor mijzelf werkt een uitdaging altijd goed om dingen gedaan te krijgen. Daarom zette ik het online op Instagram, mijn stok achter de deur, want als ik het online zet en iedereen het kan zien, dan moet ik het ook echt doen natuurlijk. Zo kwam het dat ik dagelijks postte en dagelijks echt scherp en gefocused aan het werk ging en net wat meer en langer achter de naaimachine zat dan op normale werkdagen, soms zelfs zat ik na 22.00uur nog achter de naaimachine na de naailes. Ik wilde natuurlijk wel echt ook elke dag een foto toe kunnen voegen aan mijn verhaal op Instagram. Na 7 dagen kwam er een einde aan de Challenge en ben ik heel erg blij met alle afgeronde projecten.





Zoals gezegd zal ik in de volgende blogpost mijn naaiplannen aan jullie presenteren en kan ik jullie de stapels stoffen en patronen laten zien die ik daarvoor zal gaan gebruiken. Een paar dingen kan ik jullie al wel verklappen, er staat een hele leuke blouse op het programma.

En natuurlijk moet ik ook nog verder met de Capsule Wardrobe. Daarvoor wil ik nog heel graag een witte blouse naaien. Een witte blouse kan met het juiste patroon de tijd doorstaan, maar het juiste patroon heb ik nog niet gevonden. Wel weet ik hoe ik wil dat het eruit gaat zien en misschien ga ik daarvoor dan toch zelf aan de slag om het patroon zelf te maken op mijn maten. Maar ook heb ik nog een paar andere dingen al een tijdlang in mijn hoofd, waarvoor het echt tijd wordt dat die uit mijn hoofd en op papier komen. Maar heb ik daarvoor de tijd? Dat is de grote vraag?

Jullie gaan het zien en lezen op dit blog en natuurlijk op Instagram en Facebook.

 Liefs, Bianca


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Project Badjas

Het is nog altijd lekker weer en van alle die zonnestralen geniet ik enorm.  Er gebeurd zoals altijd een heleboel tegelijkertijd en ondertus...