woensdag 20 april 2022

DIY shirt naaien, in katoen of linnen, geschikt voor beginners - patroon is uit de Inspiration van Bernina

Ik heb deze maand een hele leuke top genaaid uit een blad dat ik tot een paar weken geleden niet kende. Het komt uit de Inspiration van Bernina. Het is een heel leuk blad met niet alleen kleding om te naaien. Er staan ook decoratie mandjes in en hoezen voor kussen etc. 


Ik koos voor de Tilly, een eenvoudige top van een leuke katoen met linnen stof, maar ook een volledige linnen of katoen zou zeker ook mooi geweest zijn. 



Het patroon was wat lastiger te vinden op het patroonblad omdat alle lijnen in grijs geprint zijn. Gelukkig is er gebruik gemaakt van licht grijze lijnen tot donkergrijze lijnen om toch het patroon goed te kunnen vinden. Gelukkig staan er ook cijfers bij wat het zoeken gemakkelijker maakt. 

De beschrijving is goed te volgen en wat mij betreft is het een heel erg leuk project voor beginners maar ook al ben je wat gevorderd, ook dan is deze top erg leuk en je hebt het in no-time in elkaar zitten. Maak je het van een linnen of katoen, dan heb je een heerlijk luchtige top voor de warme dagen. Echt een aanrader!



Uiteraard kon ik het niet laten om er iets aan te veranderen. Voor mijn figuur is het niet zo flatteus om de onderkant te voorzien van elastiek, daarom heb ik dat bij mezelf weggelaten. Ook is mijn heupwijdte wat groter dan de onderkant van het patroon en daarom heb ik de onderkant van de top ietsje wijder laten uitlopen, zodat het niet te strak om mijn heupen zit.



Al met al vond ik deze top echt leuk om te maken. Het wordt afgewerkt met een belegje bij de hals en dat past allemaal keurig in elkaar. Bij de mouwen wordt een tunneltje gestikt waar vervolgens elastiek doorgaat. Het staat leuk en het draagt heel fijn. De stof kocht ik bij: Javro in Epse



Ik ben heel benieuwd wie deze leuke top nog meer gaan maken.   

Wil je een filmpje zien dat ik hiermee bezig ben? Check: facebook Bianca Harmsen Design.

Heb je vragen of wil je graag dat ik jouw vraag beantwoord in een blogpost, laat het met weten: info@bianca-design.nl 

Liefs, Bianca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Project Badjas

Het is nog altijd lekker weer en van alle die zonnestralen geniet ik enorm.  Er gebeurd zoals altijd een heleboel tegelijkertijd en ondertus...