donderdag 20 januari 2022

Work in progress - januari

Ik neem je mee in het maakproces van wat ik tot nu toe in januari naaide. 

Als eerste dit nachthemd heeft een aangeknipt mouwtje en een mooie V-hals. De stof is uitgeknipt, dit is het voorpand: 

De V-hals, maak je eerst en wordt daarna in 1x ingezet als het voor en achterpand al aan elkaar genaaid zijn: 

De V-hals, helemaal af: 


Ook maakte ik deze leuke wijde rok. 
Het is een heerlijke rok voor zowel de herfst/winter maar ook erg leuk met blote benen en leuke sneakers eronder voor het voorjaar. 
Het proces van begin tot eind ben ik vergeten te fotograferen, maar het eindresultaat is erg leuk geworden. 
Het is een eenvoudige lange rok, met een elastische tailleband. 

Wat maakt zo'n rok bijzonder? Het patroon? 
Het is een heel eenvoudig model. Het is van It's a fits, patroon 1111. 
Je kan natuurlijk gewoon elk patroon aanpassen om het heel bijzonder te maken, maar als je een hele leuke stof hebt, zoals ik hier heb, is het niet nodig om daar een ingewikkeld patroon op los te laten. Eenvoud laat de stof stralen! 


Dit is een close-up van de stof. 
Van een afstand zie je de giraffen niet zo goed, maar van dichtbij... zie je de schattige giraffe met de lange wimpers. 
Zo leuk! 


En nu? 
Bij deze prachtige rok hoort natuurlijk ook een leuke top. De top is al geknipt, de volgende stap is lussen zodat het patroon aan beide kanten op de stof zichtbaar wordt en het in elkaar zetten gemakkelijker gaat. Maar het is redelijk tijdrovend, dat lussen. 


En er ligt een stapel waar ik nog een deel van maken wil. 

Dus... ik ga weer aan het werk, zodat ik jullie snel meer kan laten zien van wat ik naai in januari. Tot snel! 

Liefs, Bianca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Project Badjas

Het is nog altijd lekker weer en van alle die zonnestralen geniet ik enorm.  Er gebeurd zoals altijd een heleboel tegelijkertijd en ondertus...