woensdag 2 juni 2021

Sewing plans - naaiplannen juni

Hi, 

Op dit moment wordt de temperatuur buiten fijn wat hoger. Het is nog geen zomer, maar na alle regen in de maand mei is het superfijn als de zon weer schijnt. Echt genieten!  

En als ik dan in mijn kledingkast kijk, bedenk ik me geen moment en zoek ik naar leuke zomerse patronen. Ik heb echt zin om een paar nieuwe items te naaien, voor de komende warmere dagen. Doen jullie mee? 

Wat ik echt leuk vind ik, is het kunnen delen van mijn plannen met jullie. Om jullie te inspireren en ook helpen aan ideeën en mogelijkheden om van jullie naaiprojecten een succes te maken. 

Met het maken van de Sewingplans voor juni realiseer ik me dat ik wel heel veel heb uitgezocht. Of mij dat allemaal gaat lukken, we zullen het zien. 



Patronen

De eerste op mijn verlanglijstje is het patroon van Its's a fits, nummer 1003 en dan de laatste optie, het hemd model. 

Dan staat de wikkelrok ook hoog op het verlanglijstje. Het patroon is It's a Fits nummer 1106. Ik wil graag op C de wikkelrok en eigenlijk als ik voldoende stof heb, ook optie A, de jurk maar dan met een korte mouw. 


Dan is een gewoon topje natuurlijk ook altijd fijn. Daarvoor koos ik voor Top model 5 van Stiched by you. Het heeft deelnaden, of ik daar in mee ga of het toch anders ga doen, daar ben ik nog niet uit. We zullen zien. 
En natuurlijk zijn hemdjes met spaghettibandjes ook perfect voor de zomer. Ik koos een niet rekbaar patroon. Het is de It's a fits 1117. 
Op de eerste foto, bovenaan deze blogpost zie je ook nog dat Fibremood op tafel ligt en nog een stapeltje met koraalkleurige stof. Uit de Fibremood wil ik graag de Lotta maken. Niet direct het eenvoudigst om te naaien denk ik, maar wel een erg leuk topje. 
Ook liggen er nog zelf getekende patronen bij. Ook die staan op het verlanglijstje om te naaien. Of het me gaat lukken deze maand om dat allemaal te naaien? We zullen het zien. 

In Monthlys makes vertel ik jullie welke aanpassingen ik heb gedaan, welke stoffen ik kocht en waar ik die heb gekocht en ik vertel je wat er gelukt is en ook wat er niet lukte. 
In de tussentijd hou ik jullie up to date, op Insta en Facebook op mijn account: bianca harmsen en bianca harmsen design. Maar ook hier zal ik jullie vertellen, hoe het gaat, wat er lukt en wat niet in: Work in Progress. 

Voor nu, genoeg inspiratie, ik ga stoffen uitzoeken en patronen overnemen, tot de volgende keer! 

Liefs, Bianca 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Project Badjas

Het is nog altijd lekker weer en van alle die zonnestralen geniet ik enorm.  Er gebeurd zoals altijd een heleboel tegelijkertijd en ondertus...