maandag 10 mei 2021

Sewingplans: Wat wil ik graag naaien in mei

Hi, 

In deze post: 'Sewingplans' vertel ik je mijn plannen. Wat wil ik graag naaien de komende maand mei? Pak er gerust een kop thee bij. Veel leesplezier! 

Wat is plannen maken toch altijd leuk. Patronen uitzoeken, stof uitzoeken en soms eerst nog stoffen bestellen, heerlijk bladeren door de Knip, Burda, Simplicity, Ottobre, Fibre Mood enz. enz. 

Wat staat er op mijn wensenlijstje? Nou, eigenlijk een heleboel. Gelukkig is het nog niet zo warm, waardoor ik wat extra tijd heb om het een en ander te naaien. Aan het einde van de maand laat ik je zien wat er allemaal gelukt is. Soms lukt het, soms niet. Het leven komt er soms tussen, zeg ik wel eens, maar dat is niet erg. 


Ik maakte vorig jaar zomer deze hele leuke rok. Die zit heel fijn. Valt niet open en is bij warm weer ideaal. De stof is gewoon katoen. Ik kocht het in een lokale stoffenwinkel en ik had destijds maar net voldoende. Dat komt door de ruffle onder aan de rok. 








Ook wil ik graag een lange blouse naaien van het patroon van It's a fits. Het is een lange blouse met knoopjes en gemaakt van een stofje wat ik al een tijdje in mijn voorraad heb. Ik durfde er heel lang niet de schaar in te zetten. De stof heeft namelijk heel veel mogelijkheden. Als je de stof dubbel legt om te knippen, klopt het patroon niet meer. Dat geeft mogelijkheden en ook frustraties. Daarom belandde deze stof keer op keer op de kniptafel, maar belandde deze ook weer net zo snel in mijn stoffenvoorraad. Te ingewikkeld, kost teveel tijd om uit te zoeken welk patroondeel waar het beste kan, heb ik wel stof genoeg? Dat dus. Een goed idee om deze ook de planning van mei te zetten. 

Ik zie het al helemaal voor me. Deze blouse met de knoopjes open, schiet je zo even aan over de bikini, maar ook kan deze blouse prima met de knoopjes dicht en een legging eronder met een paar leuke sneakers of sandalen.  


Een jongensblouse staat ook op de planning en stiekem is die al in voorbereiding. De stof is al geknipt en ook het lussen is grotendeels al gedaan. Dan kan het echt leuke werk beginnen. Het in elkaar zetten van de blouse. Het is maat 110 en heeft een raglan mouw in een heel vrolijk stofje met vosjes, zo leuk! Ik ga dit blousje verkopen, dus wil je de jongensblouse alvast reserveren? Dat kan! Stuur me maar een berichtje. Bij meerdere gegadigden, zal ik loten.

Dan is er natuurlijk nog de jas die ik nog af wil maken, de regenjas: patroon 1101 van It's a fit's, waarover ik schreef in mijn voorgaande post: 'Sews of April'. 




En natuurlijk een leuke top, dat is altijd leuk. Ik ben er nog niet uit wat ik precies wil, met overslag of toch niet. Gedrapeerde hals, asymetrisch of recht...  Of wil ik toch liever een wijder model, gezien de hete zomers van de afgelopen jaren. Draagt kleding die niet zo op je lijf zit, wel heel comfortabel. Of toch een leuke linnen rok of een linnen broek voor de zomer? Je hebt het al door, ik ben er nog niet uit. 

Eind van de maand zal ik jullie laten zien wat er allemaal gelukt is van deze plannen. Heel veel plezier met het maken van jullie eigen plannen en heb je suggesties laat het me gerust weten in de opmerkingen hieronder of via een berichtje

Liefs, Bianca

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Project Badjas

Het is nog altijd lekker weer en van alle die zonnestralen geniet ik enorm.  Er gebeurd zoals altijd een heleboel tegelijkertijd en ondertus...