maandag 3 januari 2022

Monthly Makes: Wat naaide ik in november?

In november heb ik een aantal leuke kledingstukken kunnen naaien. Ik was al vroeg begonnen aan mijn kerstjurk en daarbij een leuk gouden jasje. Beide zijn helemaal klaar en hangen netjes  in de kast te wachten tot het kerst is. 

Ik ben heel blij dat ik zo vroeg al ben begonnen, want meestal lukt het me niet om de kerstoutfit op tijd klaar te hebben, maar dit jaar is nu al top! In alle rust kan ik nu de rest afmaken. Op het moment dat ik dit blog schrijf ben ik bezig met wat handgemaakte kerstcadeaus en ook met een leuke sweater. Maar die zien jullie in de Monthly Makes van december.

Het patroon van de jurk komt uit Ottobre - women 

Het patroon van het jasje is een eigen ontwerp. 

De stoffen zijn van textielstad en de stoffen van het jasje komen uit mijn eigen voorraad. 

Over voorraad gesproken.... mijn voorraad is aardig geslonken deze maand. Ik heb een declutter-challenge met mezelf gehouden deze maand. Heerlijk om eens even flink op te ruimen. In huis maar ook in mijn naaikamer. 

Diverse jersey stoffen hebben een nieuwe eigenaar gekregen en als je bij mij op naailes zit, dan heb je misschien één of meerdere stoffen weten te bemachtigen. Ik heb namelijk alles weggegeven, wat was dat heerlijk om te doen. Het waren prachtige tricots met hele leuke printjes maar die printjes is mijn zoon inmiddels ontgroeit. Ik had er natuurlijk voor de verkoop kleding voor de kleintjes er van kunnen maken, maar mijn focus ligt veel meer op het leerproces. 

Ik vind het heerlijk om mensen te leren naaien. Het is prachtig naast het groeiproces te mogen staan en een beetje van mijn liefde voor het maken en zelf creëren te mogen doorgeven. Ik ben telkens weer zo trots op mijn cursisten, als ze met een beetje hulp en aanwijzingen van mij, weer iets moois hebben gecreëerd met de naaimachine. We maken van alles: leuke tops, tassen, babykleding en babykraamcadeautjes, sweaters, jassen etc. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Project Badjas

Het is nog altijd lekker weer en van alle die zonnestralen geniet ik enorm.  Er gebeurd zoals altijd een heleboel tegelijkertijd en ondertus...