donderdag 8 augustus 2024

Zomer 2024

Inmiddels zijn de temperaturen gestegen en is het boven de 25 graden. Ik klaag niet, na al die regen die we in het voorjaar hadden, zie ik nu de tuin en de moestuin genieten van de hogere temperaturen. Eindelijk komen er rijpe aardbeien, de boontjes klimmen vrolijk omhoog langs de stokken en ook de tomaten doen het ontzettend goed. Mijn lijf vind het wat minder, geen klagen maar een constatering. De eerste heftige migraine-aanval, ik zit er nu nog in, maar het is aan het wegtrekken. Ik kan het licht van de computer weer enigszins verdragen en dat is fijn. 

In de zomer zijn er geen naailessen en komt alles tot rust. Het is voor mij altijd de tijd van plannen maken. 

Wat ga ik naaien? 

Wat is er nodig? 

En ook welke cadeaus ga ik naaien en voor wie, voor Kerst?

Er is wat mij betreft niets leukers dan ver vooruit te starten met plannen van deze cadeaus, omdat ik niet wil stressen vlak voor Kerst want die periode is hier in huis meestal erg druk en stressvol. 

Ook moet er gepland worden voor komend naaiseizoen. Met een zoon die op kamers gaat en niet wetende hoe dat allemaal gaat verlopen is de puzzel minder gemakkelijk te leggen dan voorgaande jaren en schuif ik alles maar even vooruit. 

Laten we het hebben over leuke dingen! Kijk:


Wat ga ik naaien? Nou, om eerlijk te zijn, ligt er al tijden een badjas op mij te wachten. De blauwe stof is gekocht, het patroon: Its a fits wat je bij mij in de webshop kan vinden is overgenomen en uitgeknipt en zelfs de stof is al geknipt. Het is alleen een kwestie van beginnen met naaien. Dus dat is project 1.



Daarna komt er nog een zelfde badjas in een andere kleur: in lila/paars dus dat is project 2. 



En mijn zoon die op kamers gaat heeft natuurlijk ook handdoeken nodig, dus ook die staan op het programma. Nooit eerder naaide ikzelf handdoeken, maar het lijkt me eigenlijk best leuk om te doen. De stof is er al voor gekocht, dus ook dat is alleen een kwestie van beginnen. 

Beginnen aan iets nieuws is altijd leuk, maar in geval van badstof ook lastig. Niet om hoe de stof naait, maar vooral om de enorme hoeveelheid rommel die daar vanaf komt. Je zit helemaal onder de vezeltjes en in de werkkamer lijkt het alsof het heeft gesneeuwd.... Niet mijn favoriet, dus eerst maar eens de stofzuiger klaarzetten, anders ligt dadelijk het hele huis onder de badstofvezeltjes. 

De komende weken zal ik op Insta posten hoe het gaat met de badjas. 

Doe je met me mee? 

Naai ook een badjas voor Kerst. Een badjas is altijd goed, past iedereen en wordt erg gewaardeerd. Als je nu begint, red je dat gemakkelijk. Zoals gezegd: het patroon vind je bij mij in de webshop en volg mij op Insta en Facebook zodat je niets mist en kan je volgen hoe het mij vergaat met het naaien van de badjassen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Project Badjas

Het is nog altijd lekker weer en van alle die zonnestralen geniet ik enorm.  Er gebeurd zoals altijd een heleboel tegelijkertijd en ondertus...